تلفن ویژه مشاوره 02188874123

تور استرالیا 4 فروردین ۱۴۰۳ ، 12 شب و 13 روز

4 شب ملبورن + 5 شب گلدکست + بریزین و 4 شب سیدنی
4 فروردین
ایرلاین : امارات
13 شب و 14 روز
قیمت از
5900 دلار + هزینه بلیط

شاید در نگاه اول بگوییم که کشوری وجود دارد که از هر طرف توسط آب های آزاد احاطه شده و با کشوری مرز خاکی ندارد برایتان عجیب به نظر برسد. اما باید بگوییم که استرالیا، کشوری که بخاطر حیات وحش و محیط بسیار آرام و زیبایی که دارد معروف میباشد، دقیقا دارای همه این ویژگی ها است.

استرالیا کجاست؟

بیاید با هم یک سفر کوتاهی به استرالیا داشته باشیم. در ابتدا باید بدانیم که استرالیا اصلا کجا هست؟ چه آب و هوایی دارد؟ آیا ارزش سفر کردن دارد؟ جزء به جزء قرار است به این سوالات پاسخ بدهیم.

استرالیا

کشوری رنگارنگ در نیم کره جنوبی زمین و قاره اقیانوسیه است. جالب است بدانید که این کشور به گل اکاسیای طلایی (Acacia pycnantha) که گل ملی ین کشور نیز است، معروف میباشد. میخواهیم کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم، بگذارید از پایتخت این کشور شگفت انگیز صحبت کنیم.

کانبرا، مهم ترین شهر استرالیا

اگر از شما بپرسند مهم ترین شهر یک کشور کدام است، قطعا پایتخت یک کشور را میگویید. شهر کانبرا (Canberra) پایتخت استرالیا و از مهم ترین شهر های گردشگری این کشور نیز به حساب می آید. حال چرا این شهر به عنوان یک شهر توریستی مهم در نظر گرفته شده است؟ در ادامه توضیح مختصری میدهیم.

خب حال که به اولین مقصد مورد نظر خود در این سفر رسیدیم، باید بدانیم که این شهر چه ویژگی هایی دارد که انقدر منحصر به فرد شده است. از درختستان ملی و کوه‌های بریندابلا تا دریاچه بورلی گریفین، همگی به نوبه خود یکی از بهترین مناطق دیدنی شهر کانبرا میباشد. احتمالا میتوانید حدس بزنید چرا کانبرا به «پایتخت بوته‌ای جهان» معروف شده است، بخاطر معماری ای که در ساخت این شهر بکار رفته است، جنگل های بسیار یادی در اطراف این شهر وجود دارد و همچنین مناطق وسیعی از این شهر پوشیده شده از گیاهانی با رشد طبیعی هستند.

 

 

آب و هوای شهر چگونه است؟ سوال خوبیست، باید گفت که شهر کانبرا، شهری است با آب و هوای متنوع در طول سال. برای مثال،  تابستان های معتدل . روبه گرم را در این شهر شاهدش خواهید بود. گرمترین ماه سال نیز در این شهر، ماه ژانویه میباشد با دمایی متغیر از 13 تا 27 درجه.

حالا که اطلاعاتی اولیه در مورد کانبرا به دست آورده ایم، بیاید کمی نیز درباره جاذبه های گردشگری این شهر برایتان بگوییم. اولین مقصدی که قرار است با هم سر بزنیم، موزه راه آهن کانبرا (Canberra Railway Museum) است. این موزه تاریخی، اطلاعاتی در مورد تاریخچه راه آن استرالیا به ما میدهد. برای مثال در این مکان دیدنی، اولین قطار استرالیا به نام  لوکو ۱۲۱۰ را میتوانید مشاهده کنید.

از اولین مقصد توریستی خود که بگذریم، میرسیم به باغ های سبز کوکینگتون ( Cockington Green Garden) که یکی از خاصترین جاذبه های گردشگری شهر کانبرا میباشد. آیا تا بحال جایی را دیده اید که سازه های معروف را به صورت مینیاتوری در خود قرار داده باشد؟ خب میتوانید در باغ کوکینگتون چنین سازه های مینیاتوری را ببینید.

بریم سراغ مقصد بعدی، که جایی نیست جز منطقه بالون سواری یارالوما ( Yarralumla ). در این مطقه سرتان را به هر طرفی بچرخانید، بالون هایی را میبینید که دارند به آسمان همیشه آبی استرالیا به پرواز در می آیند. حال نوبت شماست که سوار یکی از این بالون ها بشوید تا پرواز را با تمام وجودتان لمس کنید. امیدوارم که دوربین همرا خود داشته باشید تا حتما عکس هایی از دریاچه و ساختمان های تاریخی، آن هم از ارتفاع ۹۰ متری زمین بیندازید.

خسته که نشده اید؟  هنوز ۲ جای دیگر برای رفتن داریم.

جای دیگری که مدنظر داریم بهشتی برای علاقه مندان به کتاب است، یعنی کتابخانه ملی کانبرا (Canberra National Library) است. خب، این کتابخانه چه ویژگی هایی دارد؟ علاوه بر اینکه کتاب های بسیار قدیمی و تاریخی استرالیایی را میتوانید در این کتابخانه پیدا کنید، بلکه میتوانید قدیمی ترین اسناد، نسخه های خطی، روزنامه، عکس و موزیک های قدیمی را شاهد باشید. لازم به ذکر نیست که معماری این بنا و نورپردازی صحیحی که در این بنا بکار رفته است بقدری زیباست که چشم هر تماشاگری را به خود جلب میکند.

خب حال که تمام روز در حال گشت زنی درشهر بودید، موقع آن شده که برای استراحت به محل اقامت خود بازگردین. اما بیاید قبل از آنکه در مورد دیگر جزئیات صحبت کنیم، کمی راجب واحد پول استرالیا، تفاوت ساعت آن با ایران صحبت کنیم. خب باید بگیم که استرالیا هم دارای دلار مخصوص به خود است که به دلار استرالیا (AUD) میتوانیم معرفی اش کنیم. همچنین کانبرا که پایتخت این کشور زیبا است، حدود ۶ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

خب حال که همه این ها را میدانیم، بیاید به ادامه سفر خود برگردیم. میخواهیم یک محل اقامتی برای خودمان انتخاب کنیم

هزینه سفر به استرالیا چقدر است؟

چجور جایی را میخواهید انتخاب کنید؟ آیا هزینه های برایتان مهم است؟ یا به کیفیت بالا علاقه مندید؟ خب اگر بخواهید برای خوذتان هتلی 4 یا 5 ستاره انتخاب کنید، حدودا شبی 200 دلار استرالیا باید هزینه پرداخت کنید که همه نوع امکاناتی برای شما محیا میکند. اگر فک میکنید که هزینه زیادی دارد و علاقه ای به پرداخت هزینه های گزاف ندارید، جای نگرانی نیست که باز هم گزینه های دیگری دارید. اگر میخواهید شب را حتما در هتل بگذرانید ولی نمیخواهید خیلی هزینه بالایی بپردازید، پس هتل های 3 ستاره برایتان گزینه مناسب است، چراکه با پرداخت شبی 75 دلار میتوانید در این هتل ها اقامت کنید. اگر باز هم راضی نشدید مشکلی نیست، هاستل ها هم گزینه های مناسبی برای حفظ هزینه های شما هستند. معمولا هاستل ها از 20 دلار شروع میشنود و در شهر های بزرگ نیز تا 80 دلار میتوانند بروند که به نسبت قیمت مناسبی است.

خب حال که اقامتگاه مناسب خود را نیز پیدا کردید، وقت آن رسیده تا یک غذایی نوش جان کنید. باید بگوییم که در استرالیا میتوانید متنوع ترین غذاهارا پیدا کنید. از رستوران های آسیایی گرفته تا رستوران های آمریکایی و فست فود ها، همگی را میتوانید پیدا کنید و بسته سلیقه خودتان هرکدامشان را انتخاب کنید.

تنها یک سوال باقی میماند و آن هم این است که شرایط اخذ ویزای استرالیا چگونه است؟

چگونه میتوان ویزای استرالیا را گرفت؟

حال که آماده سفر به استرالیا هستید، باید ویزای استرالیا را دریافت کنید، ما در لوکس تریپ به شما کمک میکنیم تا بتوانید به راحت ترین شکل ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید.

به طور کلی شما برای دریافت کردن ویزای توریستی استرالیا نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

  1. ارائه اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار و ارائه پاسپورت های قبلی
  2. ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  3. 2 قطعه عکس 6*4 با پس زمینه سفید
  4. ارائه تمکن مالی
  5. بلیط رفت و برگشت هواپیما
  6. واچر هتل
  7. رسید پرداخت هزینه ویزا

لوکس تریپ با سالها تجربه کاری در حوضه سفر های توریستی، برای شما بهترین ها را به ارمغان می آورد.

همین الان تماس بگیرید