تلفن ویژه مشاوره 02188874123

تور مکزیک 29 اسفند ۱۴۰۲ ، 9 شب و 10 روز

۳ شب مکزیکو سیتی + ۲ شب مریدا + ۴ شب کنکون
29 اسفند
ایرلاین : ترکیش ایرلاین
9 شب و 10 روز
قیمت از
5990 دلار + هزینه بلیط

درباره تور نوروزی مکزیک

هر موقع که نام مکزیک را میشنویم، یاد غرب وحشی، مردمان پر از شور و شوق و شهر هایی پر از رنگ و عطر زندگی می افتیم. بیاید که با هم سفری را به این خاک پر از شگفتی آغاز کنیم. در ابتدا با این سوال شروع میکنیم که:

مکزیک کجاست؟

کشوری رنگارنگ و سرزنده ایست که هر گوشه ای از آن را بگردید، چیز جدیدی کشف خواهید کرد. این کشور در جنوب امریکای شمالی واقع شده است و بعد از برزیل و آرژانتین سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین به حساب میرود. زبان مردم کشور مکزیک اسپانیایی است.

تصور این را کنید که در جایی قدم بردارید که هر گوشه آن را بگردید، کلی داستان از زمان های بسیار قدیم تا به حال را میتوانید پیدا کنید. میتوانید برای دیدن دیگر تور های مکزیک به صفحه تور مکزیک ما سر بزنید. در ادامه با ما همراه باشید. آیا از تمدن آزتک ها اطلاعی دارید؟

آزتک ها چه کسانی بودند؟

اگر بخواهیم بگوییم که امپراتوری عثمانی در شرق حکمرانی ای بی همتا را شکل داده بود، باید بگوییم که تمدن آزتک ها نیز در غرب و امریکای مرکزی در حال حکمرانی بودند. تصور کنید به گونه آزتک ها از زمان خود جلوتر بودند که در زمان بیماری های همه گیر در آن زمان (طاعون و خیلی بیماری های دیگر)، مردمان آزتک به بهداشت فردی و اجتماعی بسیار اهمیت ویژه ای میدادند.

برگردیم به بحث اصلی خود. سوال بعدی که برای هر مسافری ممکن است پیش بیاید این است که :

آب و هوای مکزیک چگونه است؟

مکزیک سرزمینی با کوه های مرتفع و دره های عمیق است، پس باید انتظار این را هم داشته باشید که آب و هوای متنوعی را در این کشور پیدا کنید.

به طور کلی باید به شما بگوییم که در هنگام جمع کردن لباس های خود برای سفر، نیازی به رداشتن کاپشن یا لباس های زمستانی ندارید. چرا که آب و هوای جنوب مکزیک گرمسیری و بخش شمالی این کشور خشک است. و بخاطر همین موضوع بیشتر مردمان مکزیک در قسمت مرکزی این کشور ساکن شده اند. حال ممکن است با خود فکر کنید که آیا مکزیک جنگل هم دارد؟ جواب این سوال را اینگونه میدهیم، بیش از یک چهارم کشور مکزیک پوشیده از جنگل است و رتبه چهارم جهان را در تنوع زیستی دارد. جالب است نه؟

خب حال که اطلاعاتی راجب آب و هوا و کلیت مکزیک داریم، بیایید کمی راجب شهر های این کشور نیز صحبت کنیم، آیا میدانید پایتخت کشور مکزیک نامش چیست؟

مکزیکو سیتی، شهری پر از هنر و تاریخ

کلان شهری را در نظر بگیرید که بیش از 21 میلیون نفر در آن زندگی میکنند،یعنی تقریبا 2 برابر جمعیتی که در تهران زندگی میکنند.

خب، حال که به اولین مقصد گردشگری خود رسیده ایم، آب و هوای آن چگونه است؟ اگر جزوه دسته افرادی هستید که مناطق گرمسیری با دمای 18 درجه را میپسندید، پس شهر مکزیک برای شما ایده آل است. حتی در ماه های ژوئن (June) نیز شاهد بارندگی هستیم. اما پیشنهاد ما برای سفر به مکزیک، ماه مارچ (March) است که آب و هوای منطقه نیز به حالت معتدلی در آمده است.

حال وقت آن رسیده که به جاهای دیدنی شهر سری بزنیم، مقصد اول ما :

پالاسیو د بلاز آرتز (Palacio de Bellas Artes):

یکی از شاهکار های معماری در شهر مکزیکو سیتی، بسیاری از ویداد های فرهنگی و کنسرت ها در این محل برگزار میشوند. به همین دلیل هم یکی از مقاصد مهم توریستی و اولین مقصد ما نیز انتخاب شده است.

خب نوبت مقصد دوم است:

موزه دل تمپل مایور (Museo del Templo Mayor):

کمی بالاتر در مورد تمدن آزتک ها برایتان گفتیم، اگر علاقه مند این هستید که بیشتر درباره تمدن آزتک ها بدانید، به شما این موزه را پیشنهاد میکنیم که به عنوان مقصد بعدی خود حتما به آن سری بزنید. این موزه در زمان آزتک ها، مهم ترین معبد آن ها به حساب میرفت و مراسمات زیادی نیز در آن انجام میشد.

هنوز چند جای دیگر مانده که میخواهیم به آنها سر بزنیم، مقصد بعدی ما جایی نیست جز

پارک چپولتپک (Chapultepec):

اگر هوس این را کرده اید که به یک پارک بزرگ بروید و اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان بگذرانید، پارک چپولتپک مقصدی مناسب است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های شهری جهان است، به گونه ای که چندین موزه، باغ وحش، دریاچه و باغ گیاه شناسی را در خود جای داده است.

خسته که نشده اید؟ در آخر میخواهیم به یک دره زیبا برویم

دره تئوتیئواکان (Teotihuacán):

این دره بسیار زیبا در شمال شرق مکزیکو سیتی واقع شده است. این منطقه بخاطر داشتن اهرام های مختلف از جمله هرم اصلی خورشید، در لیست میراث های یونسکو به ثبت رسیده است. پیشنهاد ما برای دوستداران تاریخ، در زمانی که در این شهر زیبا هستید، حتما به این مکان سری بزنید چرا که شگفتی های زیادی را در این منطقه شاهد خواهید بود.

حال که دانستیم به جاهایی سر بزنیم، نیاز داریم بدانیم که هزینه های سفر به مکزیک چقدر است؟ هزینه خورد و خوراک ها به چه صورت است؟ آیا گرفتن هتل به صرفه تر است یا هاستل؟

قبل از اینکه به این سوالات پاسخ دهیم، بگذارید کمی درباره ساعت و ارز رایج مکزیک برایتان بگوییم.

همانطور که پیش تر گفته شد، زبان اداری کشور مکزیک اسپانیایی است، اما به طور کلی نمیتوان گفت که زبان رسمی کشور به حساب میرود. همچنین باید بگوییم که شهر مکزیکو سیتی که یبه عنوان پایتخت این کشور نیز شمرده میشود، حدود ۹ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است. در صورت لزوم باید بدانید که شماره پلیس در تمامی این کشور با شماره گیری 911 میباشد، همچنین شماره آتش نشانی با کد سه رقمی 066 یا 080 میباشند. همچنین ارز رایج این کشور، پزو (MXN)  میباشد

خب حال برگردیم به عقب، وقت آن شده که درباره هزینه های سفر به مکزیک کمی صحبت کنیم.

هزینه تور مکزیک چقدر است؟

باید گفت که هزینه های سفر به هر جایی بسته به فاکتور های مشخصی ارزشیابی میشود. برای مثال هتلی که قصد اقامت دارید، یا اینکه در چه ماهی از سال سفر میکنید، نمونه ای از عواملی هستند که باعث میشوند قیمت گذاری سفر شما بالا و پایین شود. معمولا هتل های 3 و 4 ستاره در حدود 80 تا 150 دلار میشوند. اما به طور کلی میتوانید با کمی گشت و گذار در شهر، هتل یا هاستل های تمیز با قیمت مناسب را به راحتی پیدا کنید.

لوکس تریپ با سالها تجربه در میزبانی تور های گردشگری، به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب ها را برای سفر خود داشته باشید.

حال نوبت به دوستداران غذاست. اگر به غذاهای تند علاقه مند هستید، مکزیک یکی از بهترین مقصد های گردشگری برای شما عزیزان است. مردمان مکزیک بسیار غذاهای متنوعی را برای ارائه به گردشگران دارند. از تاکو گرفته تا غذاهای سنتی مانند تامالس، همگی و همگی از غذاهای بسیار لذیذ و ارزان قیمتی هستند که میتوانید در رستوران ها و غذافروشی های خیابانی به راحتی پیدا کنید.

حال نوبت به آن رسیده تا درباره ویزای مکزیک صحبت کنیم.

چگونه ویزای مکزیک را دریافت کنیم؟

به طور کلی برای دریافت ویزای مکزیک به موارد زیر نیازمند خواهید بود

  1. فرم درخواست ویزا
  2. گذرنامه فعلی
  3. یک قطعه عکس با پس زمینه سفید
  4. فیش حقوقی بانکی یا صورتهای بانکی سه ماه گذشته
  5. کارت ملی و شناسنامه
  6. ارائه مدارک شغلی با توجه به شرایط هر فرد

luxtrip با سالها تجربه در زمینه دریافت ویزای توریستی به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

همین الان تماس بگیرید